Fumatul in timpul sarcinii

Sunt fumatoare de ceva ani. Nu stiu exact cat timp a trecut de atunci, fiindca nu ma pricep la calcule. Am terminat Litere :). Aud mereu cum se spune ca fumatul dauneaza sanatatii. Si da, e corect, insa e un viciu care mie una imi place, si pe cat ma relaxeaza, pe atat de mult ma calmeaza. M-am apucat de fumat dintr-o prostie, crezand ca e o joaca. Si rau am facut. Fiindca de atunci nu m-am mai putut opri. De fapt,  m-am oprit o data, cand am ramas gravida cu prima fetita. Atunci am reusit. Insa din cauza stresului si noptilor nedormite (colicile), m-am apucat din nou. Nu, stati linistiti, nu am alaptat.

La a doua sarcina, am incercat sa ma las, insa am intrat intr-un sevraj ingrozitor. Mereu eram transpirata, nervoasa si agitata. Mai rau imi facea. Asa ca am redus numarul la cinci pe zi. Nu erau mereu doar cinci, insa e important, ca am nascut o fetita sanatoasa. Nu recomand nimanui sa fumeze in sarcina, insa eu chiar nu am putut sa ma las.

Ma enerveaza la maxim, acele gravide care striga in gura mare, ca nu e ok sa fumezi in sarcina, ca ele au fumat si s-au lasat. Da, bravo lor. Insa trebuie sa intelegem ca suntem diferiti. Prin urmare si organismul e diferit. As fi vrut sa le zic ceva acelor gravide, insa mie nu imi place sa ma cert. Mai bine tac si-mi vad de treaba.

Gravidelor fumatoare, le transmit doar sa se sfatuiasca cu ginecologul lor, si pe cat posibil sa evite fumatul in public. Nu de alta dar daca privirile oamenilor ar ucide, demult as fi fost moarta….

No comments:

Post a Comment