organizarea unei republici imaginare…

O idee interesanta, despre organizarea unei republici imaginare…

Am stat si m-am gandit mult…Intr-o astfel de republica eu nu vreau nici o functie. Nu vreau sa fiu un om cu program politic si nici cu dureri de cap. Nu vreau sa ma inham la birocratie si nici sa traiesc cu sentimentul ca tot greul republicii este pe umerii mei. Intr-o astfel de republica eu as vrea sa fiu omul din umbra. Din umbra tuturor si a nimanui. Un fel de vraci modern. Desigur, Freud ar spune ca sufar de sindromul “stie tot” daca imi doresc un astfel de job si ca nu vreau sa-mi asum raspunderea. Dar eu cred ca un consilier bun il poate ajuta intotdeauna pe omul de stat. Nu pentru ca le stie pe toate. Ci pentru ca are mintea limpede sa reactioneze in momente cheie, atunci cand omul de stat este incarcat cu multe alte probleme.

Asadar, functiile le las altora.

No comments:

Post a Comment