Miciile genii

„Parintii mei niciodata nu au avut posibilitatea sa imi puna meditator pentru a invata engleza, dar lasa ca baiatul meu o va face!“ mai aud mamele spunand acest lucru foarte sigure. Indiferent ca este vorba despre inot, limbi straine, instrumente muzicale, tot mai multi parinti incearca sa isi transforme odraselele in mici genii. De aceea, angajeaza meditatori de la o varsta frageda pentru copiii lor. „Nah, daca eu nu am putut, ei sa invete...“

Sunt singura ca intentiile lor sunt cele mai bune, deoarece un parinte normal doreste tot binele pentru copilul sau. Insa, fiecare om trebuie sa isi aduca aminte cu placere de copilaria sa. Militez pentru acest fapt. Una dintre drepturile copilului este sa isi traiasca copilaria din plin. Probabil mostenesc aceasta mentalitate de la parintii mei, care m-au lasat sa ma bucur de acea perioada minunata din viata mea.

Fiecare om are anumite inclinatii si pasiuni. De exemplu, eu niciodata nu excelat in domeniul stiintelor exacte; mereu am urat fizica si chimia. Dar, pe de alta parte, mi-au placut limbile straine si scrisul. Un copil trebuie studiat atent, pentru a-i dezvolta abilitatile, nu chinuit, daca el nu are inclinatii spre o anumita materie.

In acest sens, sitemul romanesc de invatamant este deficitar. Elevii ar trebui sa isi poata alege paleta de materii pe care doresc sa o studieze. Ei ar veni cu o mai mare placere la scoala, pentru ca invata ce le place. Prin acest lucru nu incrajez lenevia...matematica este necesara, insa nu la nivel inalt, pentru cineva care nu are inclinatii spre acest domeniu. Totul trebuie facut cu masura, iar in ceea ce esti bun si iti place, trebuie sa excelezi.

No comments:

Post a Comment