Atunci cand emotiile dau navala…

Ce poti sa mai faci atunci cand emotiile dau navala peste tine si te inneaca cu zeci sau sute de ganduri si reactii? Cum sa fii calm si rational cand emotiile nu tin cont de starea ta de peste zi sau de probleme pe care ti le-ar putea aduce? Poti intr-adevar sa stii cand o avalansa de emotii va lovi din nou?

La toate intrebarile astea si multele altele care vor veni incerc sa le dau de cap, dar singura concluzie la care am ajuns este ca nu exista un raspuns universal valabil. Sunt situatii in care raspunsul la doua emotii la fel se afla in doua rezolvari diferite.

Emotiile tin de fiecare individ in parte. Traim emotiile diferit pentru ca fiecare dintre noi este diferit. Emotiile tin si de experientele trecute pe care le-am avut.

Tipurile de emotii pe care le poate avea un om sunt nenumarate. Putem sa vorbim de emotii pozitive, caz in care am lua in calcul fluturasii din stomac, emotiile de fericire cand facem ceva maret, emotiile de inceput, emotiile de final ale unor etape ale vietii si altele. De cealalta parte, pentru a inclina balanta, exista si o categorie a emotiilor negative. Acestea ne pot afecta activitate, modul de a gandi si ne pot chiar influenta destinu. Dintre acestea imi vin in minte frica, ura, dezamagirea, groaza, invidia, nervii, iritarea si desigur lista poate continua.

Gestionarea emotiilor, din punctul meu de vedere, nu poate fi supusa unui set de reguli. Nu cred ca este posibil sa ne folosim ratiunea, respectiv gandirea logica pentru a ne raporta la emotiile care se nasc pe moment.

Cred ca ceea ce putem face atunci cand emotiile dau navala este sa le acceptam ca fiind ale noastre si sa ne dam ocazia noua si emotiilor noastre sa traim experienta pana la capat. Simt ca daca ne-am opune fluxului emotional am risca sa dam nastere unui proces ciclic, moment in care ne-am invartii “in jurul cozii” de la un sentiment la altul. Trebuie sa intelegem ca a ne lasa prada emotiilor si sentimentelor nu este intotdeauna un lucru rau. In felul acesta vom invata mai multe despre noi, ne vom cunoaste in detaliu si astfel vom deveni mai puternici si mai siguri pe noi.

Un alt lucru pe care il putem face atunci cand simtim ca suntem coplesiti de emotii ar putea fi incercarea de a afla provenienta lor si motivele pentru care s-au declansat respectivele sentimente. Daca intelegem, atunci ne este mai usor, fie sa le acceptam, fie sa le oprim, macar temporar, ori sa evitam sa mai apara si pe viitor.

Din punctul meu de vedere emotia cea mai puternica in viata unei persoane, emotie care schimba viata in mod automat si ireversibil este nasterea. Aparitia unei noi vieti pe acest pamant, aparitie care tine in totalitate de noi este una din emotiile pentru care oricat ai incerca sa te pregatesti, niciodata nu vei reusi sa anticipezi ceea ce va fi.

Intr-o concluzie, atunci cand emotiile dau navala ar trebui sa constientizam ca acest lucru ne face mai umani, mai calzi si ne aduce mai aproape de noi insime. Emotiile sunt un proces natural al vietii de care nu ne putem feri, indiferent de trucurile pe care ne-am fi gandit sa le punem in aplicare.

No comments:

Post a Comment